יום שישי, 31 בינואר 2014

על תוכניות ומעשים

 
כוונותיי היו אמיתיות וכנות – לשבת עם גליל הצמר החדש, בצבע ירוק עדין ורך רך, ולסרוג איתו ריבוע אחד בלבד.

אבל.. כוונות לחוד ומעשים לחוד!

חזרנו מהעיר (היום הלכנו לחדש פספורט!) בשתיים, ישר לחוג השחיה של הבנות. הן הולכות פעמיים בשבוע, כדי שאם יתגלה הכישרון, אז הוא יתגלה מוקדם. אולי אפילו אצל יערה והיא עוד לא בת שנה וחצי. מפגרים אבל אופטימיים  J הביתה נכנסנו בארבע וחצי.
 מיד אירגנו את התיקים והעמדתי קפה. קפה! איזו מחשבה נחמדה אחרי יום ארוך כל כך! כל מה שרציתי היה לשבת עם כוס קפה חם ועם גליל צמר רך בצבע ירוק. אבל עד שהקפה יהיה מוכן, אפשר כבר להתחיל להוציא פרודוקטים לארוחת הערב מחר. יש לנו אורחים לארוחת שבת. אז מה בתוכנית? סלטים (סלק – יש, כרוב וגזר – יש, מטבוחה – עוד לא, פלפל קלוי וחציל – יש), עוף ואורז אדום, צלי בשר, ירקות בתנור, דג ברוטב, מרק פטריות וחלות. בקטנה.. ואם אני כבר פה, אז אפשר כבר לאדות תרד בשביל הקציצות לארוחת הערב. היום החלטתי להשתגע קצת וצבעתי את הקציצות בסגול על ידי 2 כפות סלק – חמודות נכון?
 
קציצות עוף וסלק משתזפות להנאתן
 
וגם יצאו מאוד טעימות. אני מכינה אותן בתנור בלי טיפה אחת של שמן ולכן הן גם בריאות יותר. ובינתיים הקפה כבר מוכן, אבל מעבד המזון כבר על השיש אז אפשר לקצוץ את הפלפל והשום ולהעמיד את המטבוחה על האש. וכדאי גם לסדר את הערימות לפי נושאים, סתם, שיהיה נחמד בעיניים. ודי! עכשיו זמן קפה..

ובאמת ישבתי 5 דקות ונהנתי מהלגימה, אבל אז נזכרתי שהקציצות כבר 20 דקות בתנור, וכדאי לבדוק אותן. וגם הבנות מחכות לארוחת הערב שלהן, כי עד מחר זה הרבה זמן, וצריך גם היום לאכול. אז הנחתי את הקפה בצד וניגשתי להכין להן צלחות (היום היה פינוק ערב סרט והן אכלו נקניקיה בלחמניה), ואם אני כבר במטבח, אז כדאי לנצל חלק מהבננות הבשלות מדי ולהכין עוגה לשבת (בננות עם חלבה ושוקולד צ'יפס. יאמי יאם!), ולהכין את התבנית של העוף עם האורז האדום, ולתבל את הבשר בתוך שקית קוקי (ופה אשבח את חמותי שבלי התבלינים שלה, לאוכל לא היה טעם של בית), ולהוריד את המטבוחה מהגז, ולהכין סלט ירקות, ולהוציא את העוגה ולהכניס את העוף ולסדר שולחן ובינתיים יערה התעוררה מתנומת אחרי הבריכה שלה והבנות סיימו לראות סרט ובח"לי חזר מהעבודה ואני שכחתי שרציתי קפה.

וככה נגמר לו היום. אמנם הספקתי רק שורה אחת בריבוע הירוק, אבל ארוחת ערב שישי כמעט מוכנה ויש לי סיבה טובה ללכת לישון עם חיוך.


הפונפון החמוד שיעל חיברה לטרנינג שלה
הבנות למדו אתמול להכין פונפונים על מזלג והבית מתמלא אט אט בפונפונים בכל הצבעים.









                       
עמית והפונפון המקסים שהיא הכינה אתמול





עד הפעם הבאה, נשיקות <3 עינת

ועוד קטן לסיום - רק הבנות שלי מסוגלות להשתמש בצינור שמע ולהכניס לשם את הרגליים כדי לבדוק אם הוא מעביר גם ריח..
 

אין תגובות: