יום שישי, 11 ביולי 2014

סרטוני מדע

הרבה עבר עלינו בזמן האחרון.
יצרנו הרבה, למדנו הרבה ובעיקר נהננו ממזג אוויר שמשי שהפתיע את כולנו.
מה זאת אומרת נהננו? במדינה טרופית, בה חצי שנה יורד גשם כמעט רציף, אין בעיה של מים.
אז כשיש שמש - לובשים בגד ים ופותחים את הצינור. "אמא! תקני לנו בריכה!" באות אליי בדרישות חוזרות ונשנות בנותיי המקסימות, ואני, בתמורה, שולחת אותן להביא דלי ופיילה ועונה להן, "בסדר, בהזדמנות.."
כי האמת - למי יש כוח למלא בריכה, ולדאוג שלא יתלכלכו המים (כי לך תאלץ ילד אקטיבי או רק להישאר במים או רק להישאר בחוץ או לפחות לא להיכנס לבוץ בדרך..), ולרוקן בריכה, ולאכסן בריכה, ולנקות בריכה.
הרבה יותר קל עם דלי ופיילה.
כשהן יהיו בנות 12 נתמודד.

אז במה היינו עסוקות בזמן האחרון?

כחלק מהמשלוח האבוד שהגיע אלינו לאחר פרק זמן בלתי נתפס, הגיעו גם קופסאות הפלא והקסם של המדען המטורף. מאחר ובנותיי כבר יודעות לקרוא, והסקרנות שלהן מאוד יקרה לליבי, אני מאפשרת להן לבצע ניסויים רבים בשם המדע והיצירה, והפעם הוספנו נופך - הן גם צילמו אחת את השנייה! וכך למדנו גם פרק בקולנוענות :-)
ו...אקשן!


 
 
בסרטון הראשון יעל מדגימה איך בלון מתנפח מכוחן של נפיחות שמרים (...).
בסרטון השני, עמית מבצעת עלינו קסם משעשע, לימי הולדת וסתם דקות שעמום בממ"ד.
 
יעל סיימה השבוע את פרויקט כוכבי הלכת שלה. ואיזה פרויקט זה היה! הכל התחיל לפני שלושה שבועות, כשראתה בחנות כלי הכתיבה חבילה של דפים נוצצים בצבעי זהב וכסף והחליטה שהיא חייבת שיהיו לה כאלה בבית. אז הסכמתי רק בתנאי שהדפים ינוצלו עד תומם. משמע - שתהיה משמעות נוספת לקנייתם מלבד היותם מבריקים. לקח לה זמן להפנים שהפעם לא אוותר לה, ובשעה טובה היא סיימה לגזור ולמלא ולחבר את כל כוכבי הלכת ע"פ מפת אטלס למערכת השמש. "יופי! איך את רוצה לתלות אותם?" . "זו כבר לא בעיה שלי, " ענתה לי המהממת "תעשי איתם עכשיו מה שאת רוצה. לי הם יצאו כבר מכל החורים".
 
אז בפעם הבאה אשתף אתכם בפרויקט הבא שלי; תליית מערכת השמש מדפים מבריקים...
 
 
נשיקות ותשמרו על עצמכם <3 עינת
 
ועוד דבר אחרון: אנחנו משתפים את הילדות במה שקורה בארץ, ומצליחים לשמור על מפלס חרדות נמוך. זה לא אומר שבפעם הבאה שהן יפגשו ערבי, הן לא יתנו לו אחת בין הרגליים...


אין תגובות: