יום שישי, 25 ביולי 2014

הילדים. נקודה.

ימים טרופים עוברים עלינו.
אנחנו לא בארץ, הדאגות הן מסוג שונה, קצת פחות קולקטיבי אבל לא פחות ישראלי.
העיניים צמודות לחדשות/פייסבוק/ידיעות מבני משפחה ובתוך כל הפחד והחשש לשלומם, אני קוראת על הרבה נתינה ואהבת חינם וטוב, שאזרחים עושים למען החיילים, למען תושבי הדרום, למען אחרים ולמען עצמם. כי בוא נודה בזה, כשאתה עוזר למישהו מתוך רצון טוב, אתה מרוויח הרבה גם כן. אתה מרוויח את התודה שלו, אתה מרוויח את ההרגשה הטובה, אתה מרוויח נקודות זכות בהערכה העצמית שלך, כי הנה - נתת לאחר לא מוכר, ללא תנאים, מתוך רצון. אתה מרוויח נקודות בחשבון הסופי של הטוב והרע מול בורא עולם (וגם אם אתה לא מאמין, חשבון הנפש שלך מול עצמך יוצא בזכות).

והנה העזרה שלי. היא לא גדולה ממש, אבל אני מקווה שתוכל לתת אור קטן אפילו לאדם אחד. זה יהפוך אותו לאור גדול מבחינתי.
הילדים.
הילדים שלנו בחופש (שלי בחופש תמידי, כן?), הקייטנות לא ממש מתפקדות בחלקים גדולים בארץ, המצב משאיר אותם קרובים לחדרי המיגון, פעילויות רבות מתבטלות כי אי אפשר לצאת מהבית למרחקים גדולים, או כי כל בתי המלון מלאים בתושבי הדרום, או כי אבא במילואים.
ולכן, הנה לפניכם, רשימה של שלל פעילויות שאפשר לעשות עם הילדים, גם בבית, באמצעים פשוטים, לגילאים שונים.

1. פונפון על מזלג. זו פעילות שכבר כתבתי עליה בעבר ויעל אפילו הצטלמה לסרטון הסברה איך עושים אותו. זה קל, זה כיף, זה מתאים לכל הגילאים, ואפשר לקשט את החדר/מקלט/אזור ממוגן בשלל פונפונים צבעוניים ושיהיה שמח.
הנה הקישור לרשימה שמסבירה איך.
 
 
2. פעמוני רוח. גם זו פעילות שמתאימה לכל הגילאים ואינה נזקקת לציוד מיוחד.
ביום בהיר אחד טיילנו ברחוב ואספנו מקלות באורכים שונים. כל הילדים אוהבים לאסוף מקלות...אפשר גם אצטרובלים! בכל מקרה, צבעו אותם בצבעים שמחים! אפשר בגואש, אפשר בספריי צבע. למי שלא אוהב לכלוך הנה טיפ - אני פורשת ניילון ענק (שקית זבל) על השולחן/רצפה, מעליו מגש פלסטיק לכל ילד ובאמצע הצבעים. כל ילד צובע על המגש שלו בלבד והשטח כולו מתקפל אחר כך עם הניילון ישר לפח. אפשר גם על המדרכה בחוץ, ואז זה אפילו יותר קל.
בכל מקרה - אחרי שהצבע התייבש, קושרים את המקלות בחוט ניילון/כל חוט שיש בבית (אני התחכמתי והברגתי לתוך המקלות אביזרי תליה קטנים, אבל לא חובה), וקושרים אותם בשורה לכף עץ ישנה מהמטבח (שגם אותה ניתן לצבוע). קושרים עוד חוט אחד לתלייה, וזהו. מקשטים את החדר/חוץ.
ככה לא מלכלכים את השולחן..
 



 
3. מוביילים. ואם כבר אספנו מקלות, ניקח שניים מהם ונקשור אותם יחד באיקס. עליהם אפשר לתלות מכל הבא ליד - מטוסי נייר, בקבוקי פלסטיק צבועים, חרוזים, פעמונים. אפשר גם לגזור ניירות צבעוניים ולהכין לנו סוכה בתוך הבית מדגלונים וקישוטים, כדי לשמח את הלב.
הנה כמה רעיונות.
 

אצטרובלים בהיכון

 
 

מטוסי נייר

בובות בד וסרטים צבעוניים

 
 
הנה דוגמא איך לשמור
על נקיון. שקית ניילון
על השולחן
 

 
 
 

בקבוקי פלסטיק חתוכים וצבועים
 
 

 


 
 4. ניסויי מדע. כי זה משעמם רק ליצור וליצור כל הזמן... (סתם, תנו לי כל היום לצייר ולגזור ולהדביק ואני מאושרת, אבל לא כולם כמוני)
הבנות שלי בנות 7 ו-9, והן מאוד נהנות ללמוד דרך ניסויים. כשהן היו קטנות יותר הן נהנו להסתכל ולראות איך, היום הן גם לומדות את הלמה.
הנה כמה קישורים לניסויים שערכתי עם הבנות, סרטונים והסברים.
סרטוני מדע: אפשר לשלב את הילדים בצילום. הם נהנים מאוד לצלם אחד את  השני ולהיות במאי סרטים ליום אחד. פה ניתן לראות קסם בלון בבקבוק וניסוי הבלון והשמרים.
כרומטוגרפיה: ניסוי נחמד מאוד בפירוק צבעים למרכיבים שלהם. ברשומה הזו ישנו הסבר וקישורים להסברים נוספים.
חמוציות מרקדות: הנה סרטון של עמית מסבירה איך לגרום לחמוציות או צימוקים לרקד. מקסים. ותודה למכון דוידסון למדע.
מה שוקל יותר? קילו נוצות או קילו פלסטלינה? את כל התשובות והסבר איך לבצע את הניסוי ניתן למצוא בקישור הבא.
 
5. מיטת מים. טוב, לא ממש מיטה. יותר כרית..מאחר ולא ניתן ללכת לבריכה (או שניתן אבל מפחיד), וחם והמים מאוד יקרים בישראל, אז מילאנו מים בשקיות זבל גדולות והשתוללנו עליהן עד שהתפוצצו. ואז סתם נרטבנו כי כיף. עוד פרטים לגבי איך ומה, כאן.
 
6. בישול. כי גם אנחנו זקוקות לקצת הפוגה. תשלחו את הילדים למטבח!
זוכרים את הספר "ילדים מבשלים" של רות סירקיס? נראה לי שכולנו גדלנו עליו. אני זוכרת הכי טוב את הביצים הממולאות...אבל הבנות כבר גדלו קצת והיום הן מכינות דברים יותר מורכבים מסנדביץ' מחייך. כמובן תוודאו שהילדים יודעים מה הם רוצים להכין, ושכל המרכיבים קיימים. אפשר לערוך איתם את רשימת הקניות בהתאם למתכון אותו הם רוצים להכין, ולבנות איתם תפריט שבועי. הכל בהתאם לגיל המדובר. תנורים וסכינים - לשיקולכם, זה בסדר גם רק להחליט על ירקות בסלט, לשטוף אותם או לערבב.
הנה כמה רעיונות לבישולי ילדים.
 

סנדביץ' פשוט הופך לחגיגה לעיניים
 עם חותכני עוגיות

 

יעל פותחת מופלטות



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
עמית הכינה עכברי תפוח אדמה
מקסימים במילוי גבינות, אפויים בתנור
(התפודים רוככו קודם בתנור כשעה)
 
 

תראו איזה חמודים!
עם בצל ירוק ועגבניות 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
עמית מעכה אבוקדו וחתכה ירקות
לארוחת בוקר מפנקת
יעל הכינה לנו פסטה ברוטב עגבניות.
אליפות!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לעוד רעיונות ליצירה ושעשוע עם ילדים, אל תתביישו לדפדף בבלוג שלי כי יש מלא רעיונות שונים ומשונים, וקצרה היריעה מלהכיל את כולם.
אני מקווה שעזרתי למישהו עם הרעיונות הללו, אני מקווה יותר שהלחימה תסתיים בקרוב ושכל חיילינו יחזרו הביתה בשלום, אמן.
 
נשיקות <3 עינת
 
 
 

אין תגובות: