יום שני, 31 במרץ 2014

טיול שבת

לפעמים החיים לוקחים אותנו למקומות אחרים.
ביום שבת, למשל, הם לקחו אותי ל-X פארק. שוב. הפעם למסיבת יומולדת של 2 ילדות שאנחנו לא מכירות..
הגענו ליום ההולדת הזו בדרך עקיפה, דרך חברה של החוגגות, אבל אל דאגה! לא ביצענו קראשינג למסיבה לא לנו, קיבלנו הזמנה רשמית.
וטוב שכך!
אתם מבינים, מסיבת יום הולדת בגואטמלה היא עסק רציני. בת מצווה קטן עליו. מדובר בהפקה גרנדיוזית הכוללת פיניאטה (לפחות אחת), מאות ממתקים ומתנות פלסטיק מסין הנזרקים לרחבת הפיניאטה (כדי שהילדים לא ישתעממו מלחבוט), אוכל, עוד קצת ממתקים, מתנות לילדים (מגבות חוף! מגניב..), עוד אוכל, קרטיבים. ועוגת יום הולדת.
ועוד לא דיברנו על הפארק המגניב שכולל עיר חבלים בת 3 קומות, טרמפולינה, אומגה, מתנפחים (שרוב הילדים גם ככה העדיפו להיות רק שם..אולי בפעם הבאה זה יספיק??), קיר טיפוס ושור זועם. כזה מסרטים על קאובואים, שהגבר גבר לא נופל ממנו גם אחרי שעתיים.
אז כמובן שהבנות שלי מיד טיפסו על עיר החבלים. אין כמו להיתלות בין שמיים וארץ כדי לחזק קצת את הביטחון העצמי ותחושת ההרפתקנות. אז הן טיפסו פעמיים. וזהו. יותר לא ראיתי אותן.
עד שהופיעה הפיניאטה. עכשיו - קצת מידע. בח"לי לא יכול לעזוב מידע לא ברור בחוסר ברוריותו (ככה לא אומרים, נכון?!), ולכן חקר ובדק ומצא שלפיניאטה היסטוריה פגאנית שבאה להודות לאלים על השפע שהם נתנו לנו בדמות גרגרי תירס או תבואה. הפגאני (בדמות גואטמלטקי) חבט בכד חרס מלא בגרגרים מסוג שהם על מנת לשבור אותו וכך להראות את השפע. כמובן שהנוצרים ניסו להרוג את המנהג כדי להמיר את דתו של הפגאני, ואת כדי החרס החליפו דמויות מפחידות של שדים (ומכאן גם באו התהלוכות והקרנבלים עטורי מסכות המפלצות והשדים באמריקה הלטינית). מאחר והנצרות תפסה בעולם הלטיני, נותן הגואטמלטקי (בדמות נוצרי אדוק) לילד שלו בובת נייר ענקית (חד קרן מכונף, זוכרים?) מלאה בשפע של ממתקים ואומר לו - חבוט!
מתוך www.ligdol.co.il

עד כאן שיעור היסטוריה, ועכשיו חזרה לסיפור שלנו.
יצר ההרפתקנות לא נגמר ביום שבת, בפארק. הוא המשיך איתנו ליום ראשון, בו בח"לי הגשים חלום וסוף סוף מצא את קיר הטיפוס הנכסף עליו שמענו בסיפורים.
ואיזה קיר! עשרות זוויות טיפוס, ברמות שונות ונוף מדהים על אגם אמטיטלן שזוהר ירוקות למטה. עזבו, אל תאמינו למילה שלי. תסתכלו בתמונות

אגם אמטיטלן. כמה הוא יפה ככה אסור לרחוץ בו. מזוהם.


ושוב האגם. טיפסתי על בולדרים עצומים
כדי לראות אותו מבעד למסכי העצים, תעריכו!

הקיר שבחרנו להתחיל איתו

כאן מתארגנים.


לפני הטיפוס פורסים חבלים, מתבוננים ומתכננים. ואוכלים משהו..


יעל מטפסת



עמית מטפסת

אחרי הטיפוס. מלוכלכות ועייפות.



מנוחת הלוחם. אל תדאגו. הוא לא בודד שם, הוא האחרון :)

אז אם נחזור רגע למשפט הפתיחה של הרשומה הזו, הפעם החיים לקחו אותי גבוה. מאוד גבוה.

נשיקות <3 עינת

ועוד דבר אחרון: עוד 3 ימים לביקור הנכסף. גם אתם מתרגשים כמוני???

יום רביעי, 26 במרץ 2014

אוכל, קדימה אוכל

לפני כמה ימים החלטתי להעלות את הבלנדר האדום שלי מהארון למטה ולעשות בו שימוש מועיל ליצירת שייק פירות. אתם מבינים, עד עכשיו שימש הבלנדר האדום למעיכת שעועית ואפונה בלבד, והגיע הזמן לתת לו לטעום קצת מיץ.
הרעיון היה להכין שייק מנגו ומיץ תפוזים. הביצוע - קצת כושל. זה לא פשוט להכין מיץ תפוזים כשעל יד אחת תלויה לך עוללה בוכיה עם ניבים מבצבצים, ולכן במקום מיץ, הושלכו התפוזים אחר כבוד יחד עם המנגו לתוך הבלנדר וקיוו לטוב. והטוב איחר להגיע. כן, רסק הפירות היה מאוד טעים, אבל מיאן לצאת מהקנקן אלא עם כפית, מה שהגדיר אותו כגרבר מאוד מוצלח.
אתם חושבים שבזה סיימתי?? לא ולא! אין מגדירים נסיון כושל אחד כאי הצלחה עד שלא מוסיפים לו כישלון נוסף. ואכן, אחד כזה לא איחר לבוא כשהחלטתי לנסות ולהכין שייק אבוקדו. אני יודעת. זה נשמע איום ונורא. אבל! טעמתי אחד כזה! אני מחשיבה את עצמי כדי נועזת בכל הנוגע לאוכל, וכשהציעו לי במסעדה אחת שייק אבוקדו ומיץ תפוזים וקראו לו גם משקה בריאות, הייתי חייבת לנסות וזה היה ממש ממש טעים. ולכן, נחתכו להם 2 אבוקדואים בשלים מאוד, הצטרפו אליהם 2 תפוזים חתוכים (כן..כבר דיברנו על זה שאי אפשר לעשות מיץ כשעוללה בוכיה וכאלה..), קצת מים ו-voila! איכסה צרוף. אז הוספנו עוד תפוז ושקית ממתיק (עמית הצטרפה אליי כאן כטועמת מלכותית ומעודדת צמודה) והתוצאה היתה טעימה. כן כן..לא מגעילה, לא לא מגעילה, טעימה! בח"לי לא היה שותף לאבחנה, לפחות לא בשלוק הראשון, אבל העוללה שתתה כוס אחר כוס בשקיקה גדולה. בסוף הארוחה 2 השייקים הצטרפו להם לקנקן אחד, אותו אני שותה לבד כבר יומיים... דרך אגב, הם מכינים פה גם שייק מנגו ופטרוזיליה וזה גם לא רע כל כך, אבל על זה ויתרתי מראש..



עלי תרד ומנגולד ממולאים בסלט טונה מבושל

תמאל

זוכרים את הקציצות האלו? מלאות בכל טוב וגם בסלק. בלי שמן בלי לחם.

כדורי שוקולד על מקל

ארוחת בוקר של אלופים. שלי בעיקר..

ממממ....מאפינס...

חלות שבת שהכינו הנסיכות

גלידה גואטלמטקית - פירות קפואים על מקל מצופים בשוקולד..
אז כפי שאתם בטח זוכרים, משפחתי הנפלאה (או לפחות חצי ממנה) מגיעה הנה עוד שבוע וחצי (וואו! איך הזמן טס! לפעמים זה ממש תענוג, נכון?). ומאחר ואחת מהאובססיות שלי הן שתמיד יהיה מה לאכול על השולחן, כבר התחלתי לתכנן ולהוציא לפועל חלק נכבד מהבישולים לתקופה הזו. אנחנו לא מתכוונים להיות יותר מדי בבית, ונטייל לא מעט. חודש אפריל זה חודש חם ועדיין יבש בגואטמלה, וגם הם חוגגים פה שבוע שלם של חופש וחג, אז יהיה לנו מאוד מעניין. אבל לאכול צריך. אז מה בתוכנית?
*להכין עם הילדים דברי מתיקה על מקל - פירות, כדורי שוקולד. זה גם טוב לטבעוניים שבינינו, שלא יכולים לאכול סתם גלידה.
*קציצות. הרבה קציצות. קציצות זה משהו שקל מאוד להכין מראש ולהקפיא. אז כבר הכנתי קציצות עוף וקציצות בשר, אפיתי אותן בתנור (והרי אנחנו נמנעים משמן) והקפאתי. הקציצות שלי מאוד עסיסיות ובלי לחם. אני מכינה אותן עם המון המון ירק - סלק מבושל, תרד ובצל מאודים, קישוא, תפוח אדמה - בעצם כל מה (כמעט) שיש במקרר, ואז הן טעימות מאוד מאוד. לקח לי הרבה זמן להצליח עם קציצות, הן תמיד יצאו לי יבשות מדי או חסרות טעם, עד שהבנתי שאם טעים לי לפני הבישול, אני צריכה להוסיף עוד חצי כפית מלח ואז זה גם יהיה טעים לכל השאר...ורק אז לבשל!
*זה.



בח"לי היקר אוהב בשר. בארץ הוא בנה מנגל מדיסק של טרקטור (או משהו כזה, אל תתפסו אותי במילה, אבל זה מגניב לאללה), משהו שעונה על צרכיו הקולינריים, או הקרניבריים אם חושבים על זה. ולכן, מזה זמן רב שאנחנו מחפשים מנגל ראוי. כמעט והתפתינו לקנות מנגל גז, בשביל הקלות והטכנולוגיה. ואז נשלחנו לראות את המנגל הזה. ההתלבטות היחידה היתה המחיר, שגם עליו לא התמקחנו יותר מדי - גודל מושלם, עבודת יד, טכנולוגיה פשוטה, יעילה וגאונית, עם מנגנון הרמה על גלגל שיניים לבישול ארוך או קצר. את הבשר קנינו בניפו-ניפה, שזו מסעדת בשר ארגנטינאית. פיסות הבשר היו פרושות לפנינו ורק היינו צריכים לבחור על פי מידת העשייה הרצויה לנו. לאחר שוטטות לא קטנה גם מצאנו גחלים. מיד הגענו הביתה, הדלקנו וטעמנו והיה נפלא!! בכל מקרה, צד אחד של המנגל נשאר נקי ומוכן לבשר שהוכשר על ידי רבנים, ופרגיות שקניתי יתובלו, ישופדו ויוקפאו גם כן כהכנה לביקור המיוחל.
* גם חלות של שבת ניתן להכין ולהקפיא, וכפי שראיתן בנותיי המוכשרות כבר מכינות צמות מ-6 חלקים (!!) ותודה לציקי מאיבמביני על ההסבר הנפלא.
אני אכין כמות כפולה השבת, אקלע צמות ואקפיא. מה שיישאר זה רק להוציא מהמקפיא, להתפיח ולאפות! נפלא..

נשיקות <3 עינת

ועוד משהו אחרון: כבר 3 ימים שמסתובב אצלי בבית וירוס משתעל. הוירוס הנאלח מדיר שינה מעיני האמצעית ומונע ממנה ללכת לחוגים. שלא באשמתו של הוירוס, גם העוללה כבר ציינתי שמבצבצת ניבים, מה שמדיר שינה גם מעינינו. בתי הבכורה ציינה בפנינו שהיא רוצה להישאר ערה כשאליהו הנביא יבוא.
ואני שואלת - מישהו יכול להגיד לי מתי אוכל לישון שוב??
 

יום שבת, 22 במרץ 2014

השראה

היום רציתי לשתף אתכם במקורות ההשראה שלי.
זו הזדמנות טובה לשטף את העיניים בצבע, אבל בעיקר זו הזדמנות להגיד תודה.
תודה לחברים שעוזרים לי להיפתח (אורן ומירב - השבוע שיחקתם אותה!)
תודה לחברות שמעודדות אותי במילים (ורד, דורית, קרן - די! תמשיכו..)
תודה לחברות שמשתפות אותי ביצירה שלהן (ליזה אני אוהבת אותך)
ותודה להוריי שהביאוני עד הלום..
עוד ציורים מעוררי השראה כאן


הכנתי רשימה קצרה. זוכרים שדיברתי כמה חשוב לעשות רשימות? זה מסדר דברים בראש... אז הנה היא. בואו נצא יחד למסע קסום בין צבעים, לתוך החור באדמה...

1. הבנות שלי.ההשראה הכי גדולה שלי. הן מלאות בצחוק ואהבה ורעיונות ואנרגיה שמחייבים אותי להמציא את עצמי כל יום מחדש.


















2. גואטמלה. בשפת המאיה פירוש השם הוא ארץ העצים. וכזו היא - ירוקה ומלבלבת ועשירה בצומח וריח וטעם וצבע. הגעתי לכאן בלי ציפיות. זו לא הפעם הראשונה שאנו עושים רילוקיישן והייתי צריכה לעבוד על עצמי קשה כדי לבוא בראש נקי, בלי דעות מוקדמות (לא קדומות! כמה עתיקה אתם חושבים שאני?!). וזה השתלם! אני מופתעת כל יום. מהיופי ועוצמת הטבע. מהאנשים הטובים והיצירתיים שאני פוגשת. מהאמנות.
3. בלוגריות מהממלכה. כבר רשמתי פעם אחת וארשום שוב. לא יודעת למה. בשיטוטים שלי באינטרנט מצאתי כמה בלוגים מעניינים ומסתבר שכולן או מאוסטרליה או מאנגליה. אז זה המקום להגיד להן תודה. אמנם בעברית, אבל כמו שסתבא פולניה שלי אמרה - שיהיה... תתי סעיפים - בואו!
א. לוסי. כל כך הרבה צבע במקום אחד. כל כך הרבה יצירות יצאו מתחת למסרגה שלי בעקבות השיטוט בבלוג שלה. ואפילו מתכון אחד למאפינס..
www.attic24.typepad.com


 
בהשראת לוסי














ב. מליסה. אני חושבת שהיא התחילה בי את שיגעון הבלוגריות הזה. יש בה משהו כל כך פשוט ויצירתי ואימהי. והיא מטזמניה, שזה בכלל מדליק!
http://www.onecraftymumma.com/
ג. פיפ. מלאת השראה. בעיקר בתחום הכתיבה והפירגון ברשת. היא כותבת על ספרים ואוכל ובלוגים אחרים ומפרסמת תמונות מקסימות שהיא מצלמת.
www.meetmeatmikes.com
ד. הבלוג הבא הוא אוצר גלום של יצירתיות נשפכת - בעיקר לילדים. הכותבת היא אמא עסוקה, שמרכזת רשימות של רעיונות ליצירה עם ילדים לפי נושאים -אוכל, חגים, עונות, חומרי יצירה. בבלוג יש הדרכות וסרטונים וקישורים. אוצר.
http://www.redtedart.com/
בהשראת redtedart
 


יש גם בלוגריות בעברית
מקופלת http://mekoopelet1.blogspot.com/
ואיריס, שכותבת במלא מקומות, אבל מקום משכנה העיקרי הוא כאן
http://colourfulway.blogspot.com


ואחרון חביב 4. בח"לי אישי היקר.
אתמול ביקרנו אותו בחווה (יחד עם שגריר ישראל בגואטמלה וקונסול ישראל בגואטמלה, אבל את טפיחות השכם נשאיר לאחר כך..). כשאני עומדת ומביטה בפרויקט העצום שהוא בנה בתקופה של 6 חודשים בלבד, זוכרת כשהיה על הנייר רק מפה ורעיון ושרטוט מגושם באקסל, אני מקבלת כוחות. אני מתמלאה.
כי הכל אפשרי והכל אני יכולה.

מה איתכם? מה גורם לכם להשראה? מה ממלא אתכם בשיר וצבע ושולח אתכם לעשות משהו יוצא מן הכלל? ספרו לי! אל תתביישו. ואני מקווה שמשהו מהרשימה שלי ימצא חן גם בעיניכם.

נשיקות<3 עינת

ועוד משהו קטן: פתאום שמתי לב שכבר הרבה זמן לא דיברתי על אוכל. ולאכול הרי אני אוכלת! מבטיחה ברשימה הבאה לא לשרוף שום דבר או לשכוח אותו בתנור או לשפוך על הרצפה, לצלם ולשתף.





 

יום שלישי, 18 במרץ 2014

קיום הבטחות

איזה בוקר נפלא קידם את פנינו היום! יצאנו לטייל עם הכהבלה וחיפשנו את פיות הבוקר שפיזרו אגלי טל על העלים (קוראים להן טל, באמת!).


 הבנות רכבו על האופניים והצ'וצ'ו (הבימבה של העוללה)





וכשחזרנו הביתה שמחנו גם מהפריחה והירוק בתוך הבית! אתם מבינים, בח"לי לא מביא לי פרחים. הוא מביא לי עציצים :-) תראו איזה יופי!









להתעורר בבוקר לתוך פריחה כזו מאוד משמח אותי. הפרחים מכניסים חמצן הביתה, ולא רק פיזית. הרבה מהיצירה נובע מהם, מהצחוק, מהחיוך. זוכרים את חנה מ"קרובים קרובים"? אז ככה. רק חסר לי לדבר איתם...

ועכשיו - לקיום הבטחות. (שזה נושא שאנחנו חוזרים ומדברים עליו כל פסח. הבטחות צריך לקיים! אחרת יפלו עליך עשר מכות...)























את שרשרת אורות הפיות שלעיל הכנתי עם הבנות ביום משועמם אחד.
ו..זו ההדרכה שהבטחתי! האמת שאין הרבה להסביר, העבודה היא מאוד פשוטה.
מה שצריך זה נייר משי, מספריים, נייר דבק וסבלנות.
וכדאי שתהיה לכם בבית גם שרשרת נורות קטנטנות כאלו, כמו שהנוצרים שמים סביב לעץ בחג המולד.
כמובן שעזרה לנו מאוד העובדה שאנחנו חיים בארץ נוצרייה (נוכרייה..נוצרייה..חרוז..), ושבחג המולד כולם קישטו את הבית מבחוץ ופשוט לא היה לנו נעים להיות שונים כל כך (וגם הבנות כמובן מאוד מאוד מאוד! התלהבו), ולכן גם לנו יש כזו. נוסיף את העובדה שאני פולנייה שלא מבזבזת, בת של ג'וניור אימפרוביסור (אבא שלו היה המאסטר) והופ! הנה מיחזרנו!
בהתחלה גזרנו מנייר המשי מלא עיגולים בקוטר 5 ס"מ. כמובן שלא דייקנו לגמרי, כי אי אפשר לדייק כששלוש זוגות ידיים עובדות, אבל זה לא משנה.
דחפנו את העיגולים סביב לנורות. נייר המשי הוא עדין ונקרע בלי בעיה, מה שמאוד עוזר לדחוף אותו עם מעט כח. תוכלו לראות בתמונות שחיזקנו בעזרת נייר דבק מסביב לעיגול מלמטה וזהו! למרות שחשבנו לעשות פרחי פיות בצבעים אחידים, בסוף השתעממנו מזה ושילבנו צבעים (כמו בפרחים של אבא) ויצא מקסים! הבעיה היחידה היא שגם העוללה מאוד אוהבת אותם ותולשת אותם בשמחה בכל פעם שחולפת לידם...מזל שיש הרבה!

ועכשיו - הצצה נועזת למתנות החג!!

כאן יעל ועמית מכינות את חלקן - הן החליטו להכין אחת לשניה. בסוד.



וכאן עוד מקבץ של עבודות למתנות חג. הכל כבר מיועד - אי אפשר לבחור :-)
אבל יש עוד זמן לבקשות מיוחדות, אז קדימה נשים! מה החלום שלכן?







 נשיקות <3 עינת

ועוד משהו קטן: לא רק אני אוהבת את הפרחים בבית והעוללה לא תולשת רק פרחי נייר שהיא רואה. והמבין יבין.. :-(


 

יום שני, 17 במרץ 2014

פורים שמח!

חג שמח כולם!
אני אוהבת את פורים. כבר ציינתי מול אוזניים שונות שלדעתי פורים זהו חג החירות האמיתי שלנו. זו ההזדמנות ללבוש פנים חדשות או לאמץ לחיקנו פנים ישנות ונשכחות או סתם להגזים. לפעמים להגזים זה טוב.
כשנכנס אדר אצלנו בבית מרבין בשמחה - גם ימי הולדת (בנות, דודים), גם ימי חג וגם ימי חול. סתם, להגזים. זו הזדמנות טובה להתאפר, להשתטות, לצחוק ככה סתם, בלי סיבה ולהשתחרר. מאוד משחרר לצחוק בלי סיבה, וכל המרבה הרי זה משובח! 
אז רגע לפני שאגזים באמת (או כפי שנאמר אצלנו - תגזימי, אל תגעילי!), הנה התמונות שהבטחתי של תחפושות פורים, איפורים ושטויות אחרות!







קליאופטרה היפה מכולן

קצאל צבעוני





פיראטית איומה!

משתטות מול הראי

איומה, עאלק..

תמונה של כולן -
הרקדנית, המלכה, הציפור והפיראטית



והנה קצת השתטויות כלליות - עשינו כובעים, השתטינו מול המצלמה ונהנינו מאוד!


גם הכהבלה משתטה..



זוג ציפורי אהבה...










 











יעל כבר מוכנה לפסח..
עד כאן חגיגות אדר. בוא אלינו ניסן עם נקיונות החג, ההכנות לפסח ולביקור משפחתי מרגש. ברשימה הבאה - הצצה נועזת למתנות לחג, יצירות חדשות בתחום הסריגה והדרכה חדשה לקישוט הבית. תבואו, יהיה פגז!

נשיקות <3 עינת











ועוד משהו קטן: למי ששואל איפה בח"לי ולמה הוא התחפש - אז שתדעו לכם שהשנה הוא הפתיע והופיע בדמות פנסיונר. מאוד מתאים לו חולצות הוואי וכובעי קש...