יום שבת, 21 ביוני 2014

יומני היקר...


יומני היקר, היום יום שבת וזה כבר כמעט חודשיים שלא עשיתי פאדיחה קולינרית.

נו..זה היה חייב לקרות מתישהו, לא?!

לא משהו גדול, סתם מקרה קטן וחביב בו כמעט שרפתי את כל המטבח, או לפחות פיזרתי שבבי ביצה לכל עבר.
הכל התחיל בבוקר, שהיה שמשי ונפלא והתעוררנו כולנו מאוחר. חוץ מבח"לי החרוץ שכבר בחמש וקצת בבוקר יצא לעבוד. מאוחר זה שמונה ועשרים, כן?
בכל מקרה, ההתעוררות היתה רגועה ונעימה ומזג האוויר הזמין פעילות חוץ נעימה של משחק בבוץ. נקרא לזה גינון. או שטיפת החניה והמנגל. כל עוד יש מים, ובוץ וצינור - כולן מרוצות. ובאמת, נשתלו להם 3 עציצים, ונשטף לו המנגל וגם החניה, וזאטוטה אחת רדפה אחרי 2 אחיותיה הגדולות עם כוס מלאה בוץ עד שאלה לימדו אותה שאמא היא מטרה הרבה יותר נייחת, ולכן נוחה, וכל אותו הזמן מתבשלות להן 5 ביצים המיועדות לארוחת הבוקר במטבח.
מיותר לציין שהכהבלה נהנתה יותר מכולן מארוחת הבוקר הזו, כי לאף אחת מאיתנו לא היה חשק לאכול ביצה שרופה בטעם סיר וכולנו הסתפקנו בפיתה עם אבוקדו או עם טחינה. מזל שאפיתי פיתות אתמול לארוחת ערב...

ועכשיו למשהו משמח יותר - מזג האוויר הגואטמלי! אני לא בטוחה שמשמח זו המילה המדויקת לתאר את המצב, אבל מבלבל ומגוון זה בהחלט.
הנה כמה דוגמאות לשמיים המדהימים שנתקלנו בהם השבוע.




 
 
 
מה שהדהים אותי יותר מהכל, וממשיך מדי יום ביומו, הוא שלא משנה איך נראה הבוקר שלך, אף אחד לא מבטיח שככה גם ייראה אחר הצהריים. למעשה, זה תקף גם לגבי השעה הקרובה. ורק באזור בו אתה נמצא. יצא לנו כבר השבוע לצאת לקניות מבית מעונן, להגיע לסופר עם טפטוף קל, לצאת ממנו לסערה שלא היתה מביישת את המבול של נח, ולהגיע לבית שבו זורחת השמש ביום אביבי נהדר. והכל במסגרת של פחות מ-10 ק"מ מקצה לקצה. מישהו אמר גשם מקומי??
הילדים המקומיים יודעים כבר שלא משנה איך נראים השמים, כל עוד הגשם לא יורד אפשר עוד לשחק בחוץ. ברגע שטיפה אחת זולגת - כדאי לרוץ הביתה כי אוטוטו מגיע מבול. אתה יכול להישאר בחוץ, מתחת לגגון, עם הכדור ביד - כי יכול להיות שהוא גם אוטוטו ייפסק...


אני רוצה להתעכב עוד רגע אחד קל על התמונה האחרונה. נראות שם 2 מבנותיי, כשאחת מהן מחזיקה משהו בידיה. מה זה, אתם שואלים? ובצדק! כי השבוע החליטו יקירותיי שהארנבים שלהן זקוקים קצת לחופש מהארנבונים שמשגעים אותם כל הלילה בבכי ודרישות (!), והוציאו אותם לטייל. עם רצועה. ככה בערך:




אז כפי שניתן לשער, דעתם של הארנבים ליום הטיול היה אמביוולנטי. מצד אחד הם נהנו מהירק הטרי והחדש, ומהמרחבים. מהצד השני רדפו אחריהם 3 ילדות (ובעיקר זאטוטה אחת נלהבת) ולא נתנו להם להתרחק יותר מדי. בעיקר כי בנוסף אליהם היתה גם כהבלה אחת בחבילה המטיילת. כי אם אתגר אז עד הסוף!
 
נשיקות <3 עינת
 
ועוד משהו אחרון - הבנות בנו מבצר השבוע! ובאותה הזדמנות למדו גם לשיר את אהבת פועלי בניין...
 
 
 





 

יום שני, 16 ביוני 2014

גווווווווווווללללל!!!

טוב, למרות שמאוד קורץ לי לרשום משהו בדבר המונדיאל, אני לא אעשה זאת.
אני רק אשים את זה פה ואלך.

אוהדי נבחרת איטליה בזמן צפיה במשחק שלהם מול נבחרת אנגליה.
היה בעיקר רועש...





נו...אני לא באמת הולכת!
עבר עלינו כל כך הרבה השבוע האחרון שאין מצב שאלך בלי לשתף קצת!

מה היה לנו?

הכל התחיל ביום ראשון האחרון. לבח"לי סוף סוף היה יום חופשי והחלטנו לראות צד נוסף של אנטיגואה - הצד העליון!



מיטיבי ראות יוכלו לראות את ענן העשן שהתפרץ לו מהר הגעש שממול (fuego פואגו - אש). ההר החליט להתפרץ בקטנה בדיוק כשצילמתי. נחמד מצדו, לא?

ככה רואים את אנטיגואה! ממרום הציפור וכבלי האומגה!

ולמי שהיה לו ספק - גם אני השתתפתי...





גילינו את המקום הנפלא הזה בעקבות שיטוט ממוקד באינטרנט El Tenedor del Cerro  (המזלג על הגבעה). המקום הוא בעצם מסעדה במקום הכי גבוה שצופה על אנטיגואה. הוא קצת פחות מוכר מגבעת הצלב (cerro del cruz), אבל מושלם ומושקע כמו שרק בגואטמלה ניתן לראות. פסלים שמפוזרים בגנים המטופחים, מוזיאון קטן וגלריות לאמנות, גינת ירק עצומה ומסוגננת שמשרתת את אוכלי המסעדה, בריכות מים ומפלים מתוכננים ועליהם שושנות מים צפות באלגנטיות, כלוב ענק של תוכי אמזונה וציפורי אהבה והאומגה הכי מאובטחת שקיימת בכל המדינה! כולל מסלול סופרמן שעליו ניתן לרחף עם הידיים פרושות קדימה...את המסלול הזה נעשה כשהבנות יגדלו קצת, כי כרגע הן נמוכות/רזות/צעירות מדי.

את השבוע המשכנו בקצת אמנות, קצת לימודים, הרבה גשם. וככה זה נראה בקצרה.


לומדים על החי בסביבות ביתנו.
יערה בוחנת חיפושית...



 לפני שטסנו שמנו כמה פרחים
לייבוש בתוך ספר.
פה הם מודבקים בעזרת דבק
מפיות לצנצנת והופכים לכלי קיבול/אגרטל למופת.








את טכניקת העבודה הזו למדתי מבתי הבכורה והמוכשרת, הבנות ציירו את ידיהן על חולצות, וציירנו פסים לאורך הציור, כשביד עצמה עיגלנו את הקווים ויצרנו אשליית תלת-מימד. מגניב, נכון?



ופה כל השלוש עובדות יחד
 
והנה הצצה על התיק
שלי בעשייה

מדי יום אני מוצאת את היפות שלי מרוכזות על השטיח מול הספרים, מוציאות ערימה וקוראות יחד ספר אחרי ספר.



ציפה קרועה מצאה עצמה עוברת שינוי
ונצבעה על ידי כל בנות הבית בצבעי בד


וכמעט כמעט שכחתי! ארנבונים קטנים מתרוצצים אצלנו בבית בשבוע האחרון. 4 נקבות, ליתר דיוק, והבנות מטפלות בהן לעילא ולעילא - כולל לקחת אותן למקלחת בזמן שהן מצחצחות שיניים כדי ללמד אותן היגיינה אישית ואסתטיקה...
 
פרינססה. ויש גם מלי, דולסה וריינה.

אפילו היה לנו זמן ללכת עם חברות לקניון!
מה אתם אומרים על טבעות החברות המקסימות הללו?


 
עד הפעם הבאה, נשיקות <3 עינת
 
ועוד משהו אחרון, מישהו החליט לפנק אותנו במתנה נפלאה של אקווריום עם 6 דגים (המישהו הזה זה גבי, הבוס הגדול והמפנק הסדרתי בשקדי מרק). עכשיו חסר לנו רק צב...
 
 


יום שבת, 7 ביוני 2014

חזרנו הביתה...

חודש שלם.
כמעט 30 יום שלא כתבתי כאן כלום.
וואו, כמה שהתגעגעתי!

יש משהו בישיבה הזו מול המחשב, כשברקע צוחקות/מדברות/מזמרות/מצווחות הילדות שמאוד מרגיעה אותי. כאילו הישיבה מול המסך והמקלדת מתעלת את הרגשות והמחשבות והחלומות כולם ומוציאה אותם נכונים יותר. או לפחות מובנים יותר, או נגישים לפחות.
היום יום שבת, נחתנו ביום חמישי. השעות לא לגמרי הסתדרו לנו אבל זה הבית. כבר בישלתי, וסידרתי, ויצרתי. והצלחתי למצוא שוב את השקט הזה שעוזר לי לשבת ולכתוב.

אז מה היה לנו בעצם? היתה לנו חופשת מולדת של שלושה שבועות פחות יום.
הבנות ואני בחצר ביתנו הקט.
למי ששואל איפה בח"לי האהוב - הוא כבר לא פה..וגם לא מצטלם באופן עקרוני...עצוב, לא?

היתה חופשה אחת עם המשפחה שלי המורחבת בנחל שניר, לינה בצימר במלון הגושרים ונסיעה אחת מטרפת דרך כביש הבקעה
















נכון שהן מדהימות?




הרבה טיולים רגליים ברחבי העיר, מין סיורי תיירים כאלה, משחקים בגני שעשועים, ביקורי חברים.



גינה באמצע העיר, סתם ככה

הרבה הרבה הרבה פירות ארצנו - הגענו בול לעונת המשמשים החמקנית, ולעונת הדובדבנים הנפלאה והאפרסקים האהובים עליי. ולא אמרתי כלום על עונת חג השבועות עם הגבינות והמאפים וכל הטוב השופע של ארץ זבת חלב.
 
 
 
 
ציינו 100 שנים לדודה המאומצת שלנו - דודה גרטה. לכבודה הכנתי מנדלה ענקית בקוטר 50 ס"מ (ותודה לזלנה מ-zooty owl על ההדרכה הנהדרת) ותפרתי אותה לתוך כרית ענקית. כי מה עוד חשוב לאשה בת 100 חוץ ממשענת נוחה?


 
עשינו קניות! כמה כיף זה היה. קנינו בגדים, ונעליים, וקוסמטיקה. אפשר לחשוב שאני גרה בג'ונגל..
והקניה הכי שווה - קנינו זרעים. של במיה ושעועית וחמניות וקמומיל. ומלפפון וחציל. שזה הכי חשוב כי המלפפונים פה הם זוועה, ובחציל יש זרעים.

 
 
 


בדרך הביתה שעשענו את עצמנו עם ערכת הפלסטלינה הנפלאה של רוני אורן, ולמרות שבערכה המקורית היו הוראות מדויקות ליצירת צפרדע, הבנות שלי יצרו כל מה שהיה על ליבן באותו הרגע - משמע דמויות משוגעות בבגדים משגעים. כולל קולבים וארון בגדים..




וזו הצפרדע.



 ועכשיו, סוף סוף בבית.
אפשר להתפנק עם הכהבלה שהתגעגעה מאוד (אבל ממש! היא ישנה כל לילה עם אחת מהבובות של הילדות כדי להריח את הריח שלהן קרוב קרוב), ואפשר ליצור, ולנוח.


 



























עד הפעם הבאה, מבטיחה לשתף קצת מהיצירות האחרונות, נשיקות, עינת

ועוד משהו קטן, הארנבה המליטה. שגר ראשון של 6 זערורים. היא לא מניקה אותם לבד עדיין, מה שאומר שהפכנו כולנו למיניקים. של ארנבונים.
הצלחה מובטחת?