יום שלישי, 13 בינואר 2015

יש לי ילדה בת 10.נקודה פסיק.

הילדה חוגגת 10.


מאחר ואני אישה של מילים (והרבה מילים בדרך כלל), אני נוטה לחשוב ולחשב לפני שאני מעלה מילים על כתב. חשוב לי שיובנו מילותיי שבכתב, יותר מאלה שבעל פה, כי על אלה (שבעל-פה) אני תמיד יכולה להגיד - לא אמרתי! בכתב זה כבר פרוצדורה: להשמיד ראיות, לטעון לבעיה במערכת האתר, לשקר.
לא מתאים לי.
ולכן אפרט קצת יותר את השורה הראשונה שלעיל.
הילדה. בכורתנו, ילדת פרח האהבה, הפילפילון הראשון לבית כהן. זו שלעולם תישאר ילדתי אבל כבר עכשיו בוחרת את בגדיה בחנות בלי עצתי, בולעת ספרים בקצב מטורף וסובלת משינויים הורמונליים. אז הילדה הזו חצתה השבוע את העשור הראשון לחייה באופן רשמי (אם כי לועזי) ונכנסה לפנתיאון בנות העשרה של המשפחה בגאון.
ולמה חוגגת בלשון הווה? כי אצלנו חוגגים ימי הולדת באופן רוחבי ולא נקודתי. נכון שכבר דיברתי על זה בעבר כאן וכאן ובפירוט מלא כאן, אז אני אסכם - בין תאריך הלידה הלועזי לתאריך הלידה העברי לרוב יש מספר ימים (11 יום במקרה של הפילפילון), ומשך כל התקופה הזו נקראת תקופת הולדת ובה נחגגים ימי כיף והלצה לרוב.
מקווה שהבהרתי את הנקודה.

ומה אצלנו?
התחלנו בהגשמת חלום. אנחנו טובים בהגשמת חלומות - מפורשים וגם כאלה שלא. יעל ראתה לפני כחודש את בימת ההחלקה על הקרח שבמרכז העיר והכריזה על חלומה להחליק על הקרח. בזכותה של חברה למדתי שבמרכז קניות מגניב שבעיר קיים גם כן משטח החלקה, מקורה ומסודר, וביום ראשון יצאנו בנות המשפחה ליום כיף בהפתעה - החלקנו על הקרח, ראינו סרט עם דליי פופקורן וסוכריות (לילה מוטרף במוזיאון 3 - סרט מגניב לאללה, ואפילו בת השנתיים היתה מרותקת), רכבנו על אופניים בשמש הנעימה ואכלנו המבורגרים - כל מה שהילדה חלמה עליו וגם קצת מעבר!

יום מושלם לחגיגות יום הולדת!
הסרט הבא ברשימה שלנו

נכון שהיא מגניבה בטירוף??
ואני אובייקטיבית, כן?


 
גם אני התפנקתי בזוג מחליקיים. כי מה לא עושים בשביל הילדים שלנו?
הזאטוטה לא הסכימה לוותר והחליקה כמו מלכה בעודה מבצעת טריקים מהסרט "לשבור את הקרח"
 
 
כמובן שלא סיימנו כאן. המשכנו ביום שני בשבוע, בו שוב יצאו בנות הבית - והפעם לעיר הגדולה! המטרה: למצוא פיניאטה בדמות בת הים וממתקים ופרסים וכוסות צבעוניות וכל מה שצריך בעצם בשביל לערוך מסיבת יומולדת מפוארת. הסתובבנו קצת בשוק. הרחובות הצמודים למרכז של המרכז מיועדים כולם לימי הולדת - פיניאטות צבעוניות מתנוססות על קירות חיצוניים, בשולי המדרכה. חנויות עמוסות צבע מוכרות תחפושות, שקיות הפתעה, משרוקיות, ממתקים. הפרסים (יש להגות פראאסים, כן?) עולים על כל דמיון - דביקים מגעילים כאלה בכל הצורות, בועות סבון, פרפרים מעופפים, משקפיים ענקיות, כובעי ליצן - יו ניים איט!  ממש הרגשתי לא נעים לקנות רק בועות סבון, דביקים, צמידים זוהרים ופרפרים כמתנות לילדים. הרגשתי כאילו השארתי חצי חנות מאחריי, והוא זועק לי - ומה איתי?? (והצטרף לעשרות החנויות המוזנחות האחרות שלא נכנסנו אליהן בכלל). מה שכן - קנינו ארנבון חדש. יעל הסכימה לוותר על כל המתנות שביקשה תמורת הארנבון הזה! (כמובן שאחר כך ציינה בחן שאם בא לנו - אנחנו יכולים לקנות לה מתנה נוספת. אבל זו החלטה שלנו.) ארנבון חמוד ואפרפר, שזכה לשם חיים ולאותו גורל כמו החיים הראשון שהיה לנו, ומצא את מותו בקיבתה של הכהבלה בלילה השני, כשהושארה זו בתוך הבית מאחורי דלת לא נעולה.
 
כמה, כמה צבע!
 
את מסיבת יום ההולדת חגגנו ביום ראשון האחרון, בחברתם של ילדי השכונה, ההורים שלהם, ההורים שלי וחברים ישראלים נוספים. אפילו בח"לי הצליח להגיע בזמן! וכמיטב המסורת הישראלית (מילדותנו שלנו, כי כאלה אנחנו - מיושנים) הוצאנו תפוחים מדלי מלא מים, הכנסנו נרות הקשורים מאחורה לבקבוקי מים והרמנו את ילדת היומולדת גבוה לשמים.  
 
 
מתכוננים לאירוע..

מנסות להוציא תפוח
ככה עושים את זה!!
הוא כמובן קיבל פרס - צנחן מפלסטיק ומצנח מתקפל

ילדת היומולדת המאושרת והעוגה המדהימה שקיבלה מוורה מתנה

והפיניאטה לה כולם חיכו - לפני הבלגן ;-)


 את החגיגות אנו מסיימים בכד' בשבט, 15 לינואר.
הבטחתי לה יום כיף אחת על אחת עם אמא. יהיה מעולה!

ובינתיים מתבשלים פרויקטים נוספים על הקנה..

חולצות נחתכות לכדי כדור טריקו וליצירת שטיח - הדרכה בהמשך
 

עוד הדרכה בדרך - של ריבוע פשוט
נשיקות <3 עינת

ועוד משהו אחרון - חדי ההבחנה שביניכם שמו לב שהחדרתי פנימה אנקדוטה לגבי הוריי שחגגו איתנו את יום ההולדת.
ובכן - הם פה!!!! עונת הטיולים החלה :-) מחר יש לי דייט עם בח"לי במסעדה. ועם הבוס שלו ועורכת הדין, אבל חפיף..

אין תגובות: