יום ראשון, 28 בפברואר 2016

תחפושת ראשונה מוכנה: הדרכה

"אמא..", יבבה הזאטוטה באמצע הלילה, "משעמם לי במיטה.." טענה בשיא הרצינות והרימה עצמה לתוך המיטה שלנו. רציתי למחות ולומר שדווקא במיטה שלה יותר מעניין, כי יש בה אריות וחדי קרן וטיגריסים וארנבים, ואצלי במיטה יש רק את אבא, אבל לא היה עם מי לדבר. היא כבר היתה עמוק מתחת לשמיכה שלי וריחה המשכר הרדים אותי מיד.
כבר חודש וחצי שהיא ישנה איתי במיטה. אבא בגואטמלה, אנחנו בישראל, וגופה הזעיר היה כרית החימום שלי בחורף הקר בערד. הייתי רוצה לומר שבלילות הקרים אני היא זו שנהגה בבגרות מתבקשת, וחיממה את בתה בת ה3 כדי שלא תקפא, ואכן עד שנרדמה היו רגליה הזעירות תחובות בין רגליי בכדי שאחמם אותן, אבל בהמשך הלילה - גופה הוא זה שדאג שהגנים הפולניים שלי לא יכנסו לפעולה וידירו שינה מעיניי מפאת רעידות בלתי רצויות. היא והגרביים.
בשבוע האחרון, עם חזרתנו לשגרה, היא מנסה לחזור לישון במיטה שלה.
סתם, לא באמת. אני מנסה שהיא תחזור לישון למיטה שלה. היא, מצידה, משתעממת שם.

בעצם רציתי לספר לכם על חזרה לשגרה, חזרה לפינה שלי, חזרה ליצירה ולמכונת התפירה שלי. מיד בבוקר היום השני שלנו בבית, שאלה אותי דלילה אם יש לי רעיון ליצירת תחפושת סינדרלה לבת שלה. מיד פנינו לפינטרסט ידידנו, ומצאנו את הסינר סינדרלה המקסים שבלינק המצורף. יעל מיד ניגשה לארון הבדים שלי ומצאה בדים מתאימים, ושעה אחרי כן כבר דיגמנה הכמעט-נערה את הסינר המבוקש.


אני לא מצרפת מידות של בדים, כי גזרתי לפי המידה הספציפית של הילדה שמולי, ומשאריות שהיו לי בבית, אבל אני יכולה להגיד לכם שמהשאריות שלי נשארו שאריות. ובכן, למי שבא להכין לפורים, או סתם למשחק יומיומי, להלן התהליך:

הכנתי גזרה מגופיה קיימת והוספתי 1.5 ס"מ מכל כיוון בשביל תפר.
גזרתי 2 חלקים של הגופייה, כדי שיהיה נעים ונח ללבוש את הסינר.

היה לי סרט אלכסון בשביל הרצועות, אבל גם פיסת בד בעובי המתאים זה בסדר. הכנסתי את הסרט בין 2 חלקי הגופייה

תפרתי את הגופייה, יחד עם סרט האלכסון בכתפיים, והשארתי את פתח הבטן פתוח

גזרתי במספרי זיגזג את הצווארון. אם אין לכן - גם גזירת משולשים במספריים רגילות יעשו את העבודה. לא לשכוח גם לגזור את הפינות המרובעות

גופיית הסינר מוכנה

גזרתי חצאית בבד בצבע מתאים, באורך הברך, כשרוחב המותן קצת גדול יותר מפתח הגופייה, כדי ליצור כיווצים. רוחב תחתית החצאית יכול להיות עד פי 2 מרוחב המותן.

מבד לבן גזרתי ריבוע ברוחב המותן, ומבד תכלת גזרתי "טלאי"
זה יהיה הסינר של סינדרלה

את הטלאי תפרתי בתפר חיצוני לסינר הלבן.
שימו לב שגם את הסינר וגם את הטלאי השארתי ללא קיפול, כדי לשוות מראה בלוי, כמו של סינדרלה .
את הסינר תפרתי לחצאית.

הצמדתי את החלק הקדמי של הגופייה לימין הסינר, והצמדתי בסיכות

זה החלק האחורי, גם מוצמד בסיכות. ניתן לאבטח גם בתך ידני
 בשלב הזה, קיצרתי תהליכים, ותפרתי את החגורה (אותו סרט אלכסון שהשתמשתי בו בשביל רצועות הצוואר) ואת שני חלקי הסינר יחד. כדי שלא יתפרק הסינר באמצע, תפרתי תפר זיגזג רחב באמצע החגורה, וזהו. סינר סינדרלה מוכן.
באותו האופן ניתן להכין סינרים לכל הנסיכות של דיסני, ונראה לי שאקח את ההשראה שנחתה עליי ואכין לילדות שלי תחפושות לכל השנה.

ושוב הסינר, הפעם בלי ילדה מתחת :)

אז מה אתם אומרים? בא לכם להתנסות ולהכין סינר כזה גם כן? אם כן, אשמח לראות איך יצא לכם.

נשיקות <3 עינת

ועוד משהו אחרון: הכמעט-נערה שלי היתה היום במפגש ראשון של מועדון בת מצווה. אני כולי מתרגשת. 
דיון על הנפש הבהמית מול הנשמה.

אין תגובות: